Filtr pevných částic

header

Co je to filtr pevných částic ?

Filtr pevných částic (anglicky DPF – diesel particulate filter, francouzsky FAP – filtre a particules) je zařízení, které má za úkol zachytit ve výfuku pevné částice splodin a zvýšit tak emisní čistotu dieselových vozidel. Fpč najdeme téměř ve všech moderních automobilů, ale např. Peugeot začal s montáží „fpč“ již v roce 2003…

Filtr je jakési síto, které do sebe zachycuje nečistoty putující po spálení ve válcích výfukem, tak aby se nedostali do ovzduší. Ve chvíli, kdy řídící jednotka pomocí diferenčních čidel vyhodnotí, že je filtr příliš zanesen, aktivuje proces regenerace filtru, kdy se zvýší teplota výfukových plynů a obsah filtru při velmi vysoké teplotě projde dalším spalovacím procesem. Tento systém výrazným způsobem pomohl docílit snížení emisí a vyhovět stále přísnějším normám Evropské unie (tzv. Euro5, Euro6 – Adblue).

Proč FAP v autě máme ?

Filtr pevných částic v autě mámě díky zavedení nejpřísnějších EURO norem a za účelem snížení CO2 (popilku). Na základě této vyhlášky musejí mít téměř všechny osobní dieselová auta zhruba od r.v. 2005 FAP.

Chcete profesionální čištění filtru pevných částic ?

Je tu i možnost odborně si nechat filtr vyčistit. Čištění je provedeno během dvou pracovních dnů. Je nutné fyzicky demontovat FAP a ten posléze odborně vyčistit. Proces trvá celý den. Po vyčištění je na 95 % filtr opět funkční a plně průchozí. Před čištěním filtru je nutné zvážit všechny okolnosti, zda má čištění vůbec smysl. Někdy je potřeba dolit aditivum, někdy nefunguje čidlo diferenčního tlaku…je nutné teprve pořádně diagnostikovat problém s DPF ( příčinu) a poté se rozhodnout, co bude pro Vás výhodnější..

!! Upozorňujeme, že odstranění dpf je výhradně pro sportovní účely a na vlastní zodpovědnost majitele vozu !!!